نصب و تحویل موفق ۲ دستگاه سطح‌سنج هسته‌ای در فولاد مبارکه اصفهان

#فولاد_مبارکه_اصفهان ، قطب تولید فولاد کشور، آزمایش گرم خط تولید خود را با استفاده از سطح‌سنج هسته‌ای برای پروژه رولر پرس انجام داد. این دستگاه، تولید شرکت پارس ایزوتوپ-صنعتی است و همانطور که پیشتر اعلام شد، نصب آن، هفته قبل به انجام رسید.
یکی از گلوگاه‌های پروژه رولر پرس در فولاد مبارکه، خوراک ورودی آسیاب است که باید بگونه‌ای تنظیم شود که شوت (مخزن) ورودی آسیاب همواره پر باشد. به منظور سنجش پیوسته سطح شوت، تنها سنسور اندازه‌گیری قابل اعتماد در دنیا، سنسور رادیواکتیو تشخیص داده شده است. این سنسور بصورت پیوسته بر روی جداره بیرونی شوت نصب می‌شود و عملیات اندازه‌گیری را انجام می‌دهد. مزیت اصلی سیستم‌های پرتوی این است که نوع ماده داخل مخزن، دمای داخل و سایر پارامترهای محیطی، روی دقت این سیستم تاثیری ندارد.
خبر ابتدایی 
#فولاد_مبارکه_اصفهان در حال مجهز شدن به #سطح‌سنج_هسته‌ای تولید شده در پارس ایزوتوپ_صنعتی است.
از ساعاتی پیش، عملیات نصب دو دستگاه سطح‌سنج هسته‌ای پیوسته در واحد HPGR مجتمع فولاد مبارکه اصفهان توسط کارشناسان گروه نصب و عملیات پارس ایزوتوپ_صنعتی آغاز شده است.
این دستگاه‌ها به همراه ٣ عدد #چشمه_رادیواکتیو کبالت-۶٠ و کانتینر استاندارد، بر روی خط رولر پرس فولاد مبارکه، نصب و بهره‌برداری خواهد شد.
این دو دستگاه به صورت آبشاری (cascade) نصب می‌شوند و به‌گونه‌ای عمل خواهند کرد که ارتفاع کل یک مخزن را که در این پروژه حدود ٣ متر است، گزارش کنند.
سیستم‌های سطح‌سنج هسته‌ای پیوسته ساخت شرکت پارس ایزوتوپ_صنعتی، با دقت ١% ارتفاع کل مخزن، مناسب برای مخازنی است که حاوی فشار و دمای بالا هستند و یا اینکه مقدار زیادی از مواد با ذرات معلق دارند.
#پارس_ایزوتوپ_صنعتی

پارس ایزوتوپ-صنعتی در شبکه‌های اجتماعی:

Telegram
LinkedIn
فهرست