رسالت جدید بر شانه‌های پارس ایزوتوپ-صنعتی؛ محروم نماندن کشور از فناوری هسته‌ای

دیروز نمایشگاه فولاد کیش، در حالی فعالیت خود را پایان داد که بسیاری آن را پر بازدیدترین نمایشگاه در بیست و ینج دوره از برگزاری می‌دانند. بیش از ۱۳۰ شرکت فعال در صنعت فولاد، در این نمایشگاه غرفه‌داری کردند و مراجعان فراوانی از صنایع کشور، به‌صورت گروهی به بازدید آمدند. از این نمایشگاه تخصصی، بازدیدهای عمومی هم به فراوانی صورت گرفت.
پارس ایزوتوپ-صنعتی، چهار دوره اخیر را در این نمایشگاه غرفه‌داری کرده است و امسال حضور خود را با راهبرد جدیدی همراه کرد. در دوره‌های پیشین، محصولات رادیومتریک و خصوصاً سطح‌سنج مواد مذاب که پرکاربردترین محصول رادیومتریک در صنعت فولاد است، به نمایش گذاشته می‌شد و مذاکرات حول محور محصولات به انجام می‌رسید. اما امسال حضور پارس ایزوتوپ-صنعتی، با تمرکز بر فناوری رادیومتریک انجام شد. به عبارت دیگر مراجعان غرفه دریافتند که با مجموعه محدودی از محصولات مواجه نیستند، بلکه فناوری اندازه‌گیری هسته‌ای در اختیارشان قرار گرفته است و به این ترتیب امکان ساخت هر نوع تجهیز رادیومتریک، متناسب با شرایط و منحصراً برای خود برایشان مهیاست.
اینگونه بود که در غرفه پارس ایزوتوپ-صنعتی بحث‌های عمومی با موضوع کاربردهای صنعت هسته‌ای نیز برپا شد. گروهی از مراجعان مایل بودند که از کاربردهای صنعت هسته‌ای در حوزه‌های گوناگون بدانند و گروهی دیگر از دانش هسته‌ای کشور می‌پرسیدند. یکی از مراجعان که به شعف رسیده بود، می‌پرسید که پس چرا عموم جامعه از فناوری هسته‌ای هراس دارند.
تجربه نمایشگاه فولاد کیش، به پارس ایزوتوپ-صنعتی آموخت که علاوه بر معرفی دانشی که در حوزه هسته‌ای یافته است، رسالت دیگری نیز بر شانه دارد. این رسالت، آگاهی دادن به عموم است تا هراس‌های بیهوده را فرو بنشانند و توقع خود را از فناوری هسته‌ای به نهایت برسانند. در این بین، پارس ایزوتوپ-صنعتی نیز مهارت خود را در بهره‌برداری از دانش هسته‌ای خواهد افزود و دانش فنی محصولات جدیدی را خواهد یافت. همچون تجهیز رادیومتریک چند فازی (mpfm) که در تعامل با شرکت آسماری، با دقت مطالعه شد و اکنون دانش فنی تولیدش به دست آمده است. یا چشمه‌های پرتوزا مثل ایریدیم-۱۹۲ که زمانی تولیدشان در کشور به رویا می‌ماند و حالا در سبد محصولات شرکت قرار گرفته است و چشمه سزیم-۱۳۷ که زیرساخت‌های تولیدش در حال فراهم‌سازی است.
https://parsisotope-industrial.com/p/10948

لینک کوتاه

سمپوزیم فولاد کیش

پارس ایزوتوپ-صنعتی در شبکه‌های اجتماعی:

Telegram
LinkedIn
فهرست